keskiviikko 21. kesäkuuta 2017

DIY seinäkalenteri

Pitkästä aikaa tulis juttua mun askarteluista. Ideahan lähti lateksitupin snanpchatista...jep, luit oikein :-D Näin sen mystoryssa ihanan kalenterin, kun se oli äitinsä luona käymässä. Aloin tutkia netistä, mutta päädyin tekemään itte. Kyseessä on siis seinäkalenteri, mikä on tehty liitutaulutarrasta! Ei muuta kun ohjeisiin, jos vaikka joku teistäkin tykästyis ideaan :-)
Ostin Tigerista neljällä eurolla liitutaulutarrapaketin, jossa oli 8 arkkia. Jokaiselle viikonpäivälle oma ja vielä muistiinpanoille yks. Mä halusin kuitenkin tehdä nimenomaan koko kuukauden kattavan kalenterin, joten leikkasin jokaisen arkin neljään osaan. Tän lisäks ostin kaks A4 kokoista pahvia (mulla oli kotona jo kaksi A4 pahvia) Sinellistä ja vielä sinitarraa. Yhteensä pahvia mulla kului kolme kokonaista ja yks pieni pala siitä neljännestä.

Aloitin siis leikkaamalla tarra-arkit neljään osaan.
Tän jälkeen laitoin tarran kiinni pahviin, ja leikkasin sen irti. Toki tarran vois liimata suoraan seinään, mutta mä halusin sille ihan tasasen alustan. Tän lisäks näitä "päiviä" on sit helppo siirrellä oikeille paikoille kuukauden mukaan.
Sitten ei muuta kuin laittamaan päiviä kiinni seinään sinitarralla, just siihen kohtaan, mihin ite haluaa.

Ja lopuksi tietty täyttämään kalenteria :-) Ajattelin, että käyn ostamassa ihan liitutaulumaalia, niin saa noi päivämäärät, niin ettei ne kulu/pyyhiinny pois :-) Nythän eletään jo melko loppukuuta, mutta koska olin niin innoissani, niin mun oli pakko täyttää ees vähän noita kuluneita päiviä. Pitihän ton nyt heti näyttää käytetyltä  :-D

Tälle kokonaishintaa tuli vähän vajaa kahdeksan euroa, ei mun mielestä ollenkaan paha! Netistä kun äkkiseltään katoin, niin tälläsen valmiin oisin saanut noin 22 eurolla. Toki tästä mun teoksesta huomaa, että tää on ite tehty, sen verran erikokosia noi palat on, ja osa vähän epämuodostuneitakin :-D Mitäs mieltä te ootte tästä ideasta? Mun mielestä toi on niin kiva, kun pääsee liidun kanssa leikkimään ja helposti korjailemaan jos esim. kirjoittaa väärin. Kuvassa tää näyttää tosi massiiviselta, mutta ei tää todellisuudessa ihan koko seinää peitä! Ja tostahan saa tehtyä just sen kokosen kun haluaa :-)

6 kommenttia:

  1. Hitsit ihan huippu idea! :D
    https://millattt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Hei vähänkös nätti idea ja toteutus!❤️ Voisin itsekin tehdä, jos olisi seinätilaa vapaana, muttei valitettavasti oikein ole.. No, ehkä sitten joskus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Kannatta ihmeessä tehdä, jos vaan tilaa vapautuu :-)

      Poista
  3. Tää on ihan supernätti! Tosi kiva sisustuselementti! Mä en oo nähny tämmöstä missään ennen :) saako noi tekstit pyyhittyä pois silleen että tuo paperi ei ala kärsiä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tykkään kyllä itekkin :-) Mietin sitä kanssa itekkin, ainakaan nyt kun on pari kertaa osan pyyhkinyt, niin ei oo kärsinyt. Saas sitten nähdä miten kestää pidemmän päälle käytössä, toivottavasti hyvin :-D

      Poista